Kursus: At hjælpe borgerne - Vejledning i offentlige digitale selvbetjeningsløsninger på biblioteket

Kursets formål er at udvikle biblioteks- og borgerservicemedarbejderes kompetencer til at vejlede i it-løsninger – hvad enten det drejer sig om betjening, medbetjening eller vejledning til selvbetjening. Fokus er således på vejledningssituationen, ikke på de enkelte digitale løsninger. Sigtet er at øge deltagernes kendskab til vejledningsstrategier og at udvide deltagernes egen værktøjskasse med vejledningsteknikker.

Målgruppen er biblioteksmedarbejdere og borgerservicemedarbejdere, der allerede vejleder eller skal i gang med at vejlede i de offentlige digitale løsninger, og som ønsker viden om og træning i forskellige vejledningsstrategier og -teknikker.

Kurset er videreførelse af DBs samarbejdsprojekter omkring Bibliotek og Borgerservice. Efteruddannelsesforløbet er udviklet undervejs i samarbejde med SDU Kolding.
Kursusforløbet er en blanding af teoretiske oplæg og hands-on øvelser i at vejlede borgerne.

Download hele kursusbeskrivelsen

Start

Slut

Afsender

Anden arrangør

Danmarks Biblioteksforening

Vartov
Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 55618410
VAT: DK55618410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog