National bibliotekskampagne

Biblioteket kan mere end de fleste ved.
Lad os gå sammen og få det fortalt til hele Danmark.

Danmarks Biblioteksforening inviterer derfor alle biblioteker til at være med til at skabe en national kampagne, som skal gøre noget ved sagen. Er der tilmeldt deltagere fra din kommune?

Formålet med kampagnen er at sætte bibliotekerne på dagsordenen - sammen. Derfor skabes et fælles kampagnekoncept vi kan bruge sammen og hver for sig. Og udvikle det år for år.

Sådan gør vi det
Danmarks Biblioteker skaber i fællesskab en årlig fælles national kampagne, som ’gør opmærksom på bibliotekets mange kvaliteter og muligheder’.

Vi har sat temaet for den første kampagne: demokrati
Det er valgår og demokrati er et bredt, vigtigt og relevant emne, som vi kan arbejde med på mange måder. Vi jagter et samlet afsæt for kampagnen - både grafisk og indholdsmæssigt. Vi ser på, hvordan en færdig værktøjskasse og et inspirationskatalog til kampagnen skal udformes. Med respekt for, at hvert lokalt bibliotek kan skabe egne aktiviteter, events og et program - så kampagnen passer til de lokale ressourcer og forhold.

Vi inviterer én fra hvert bibliotek til i fællesskab at skabe et koncept for en national kampagne. Processen sker i samarbejde med et kreativt designbureau, som inspirerer med de bedste og nyeste kampagne-og kommunikationsværktøjer.

Vi kicksparker årets nationale kampagne i gang den 2. marts på Kolding bibliotek. Her skal vi sammen med et kreativt designbureau præsenteres for nye, spændende kampagneværktøjer og i fællesskab skabe årets kampagne.

Tilmeld dig Kickspark-dagen, hvor vi skal brainstorme og sammen skabe rammerne for, hvordan årets tema "Demokrati" skal udfolde sig i en national kampagne. Det er gratis at deltage!

Danmarks Biblioteksforening

Vartov
Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 5561 8410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog