Informationsmøder om Digital Post

I februar og marts 2014 afholder Digitaliseringsstyrelsen informationsmøder om Digital Post i seks forskellige byer rundt om i landet. Målet er at klæde it-formidlere godt på til at informere, undervise og hjælpe borgerne i brugen af Digital Post. På møderne vil der blive givet relevant information om Digital Post og der vil være fokus på følgende områder:

  • Information om tidsfrister og regler for tilmelding og brug af Digital Post
  • Regler for fritagelse af borgere med særlige behov
  • Gennemgang af hjælpe- og vejledningsmateriale samt undervisningsmoduler for Digital Post

Arrangementet vil være gratis og for alle, som arbejder med it-undervisning af borgere som en del af deres job eller som frivillig. Informationsmøderne bliver afholdt i Tønder, Hjørring, Herning, Odense, Roskilde og Næstved, og har en varighed på 2 timer.

Læs mere om arrangementet og tilmelding.

Om digital post
Den 1. november 2014 bliver det obligatorisk for borgere at være tilmeldt Digital Post, så de kan modtage digital post fra det offentlige. Man kan allerede i dag tilmelde sig Digital Post via borger.dk eller på e-boks.dk.

Efter tilmeldingen skal man sørge for at tjekke sin digitale postkasse på lige fod med den almindelige postkasse. Ellers risikerer man at gå glip af vigtige meddelelser. De borgere som har særlig grund hertil kan blive fritaget fra at bruge digital post, og vil fortsat kunne modtage deres post fysisk.

Danmarks Biblioteksforening

Vartov, Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort
Cookie- og privatlivspolitik

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 55618410
VAT: DK55618410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog