KOMBIT - valg af leverandør lige på trapperne

Den 17. maj i år sluttede fristen for afgivelse af tilbud på udvikling, udrulning og drift af fælles bibliotekssystem til 88 kommuners folke- og skolebiblioteker. Ved fristens udløb havde KOMBIT modtaget to tilbud, oplyser KOMBIT’s site for biblioteksudbuddet http://bibudbud.dk/ 

I KOMBIT har man nu taget fat på at vurdere tilbuddene. Man forventer, at det varer nogle uger. Valget af leverandør forventes offentliggjort i juni. På nuværende tidspunkt bliver de indkomne tilbud gennemgået for at finde den bedst mulige løsning af Fælles Bibliotekssystem til kommunerne. Projektgruppen er, oplyses det på sitet, spændt på tilbudsgivers forslag til udrulningsplaner med kortlægning af, hvordan alle de 88 tilsluttede kommuner kommer på Fælles Bibliotekssystem i løbet af 2-3 år.

I forbindelse med tilslutningsaftalen til KOMBIT afgav hver enkelt kommune tidligere et ønske om tidspunkt for lokal overgang til det nye system. Udrulning og implementeringsspørgsmålet har siden været diskuteret i projektets to følgegrupper: Advisory board og Organisationsfølgegruppen. Styregruppen har på et møde den 24. april besluttet at kickstarte processen, som vil være et af emnerne på et Governance-seminar, som projektet afholder i september 2013 for de to følgegrupper. Her skal også drøftes på hvilken måde, kommunerne bedst inddrages i processen. Ifølge projektets tidsplan skal der være en udrulningsplan klar i foråret 2014, således at man i hver enkelt kommune kan planlægge og varsle lokale it-ansvarlige og leverandører omkring tidspunktet for ens egen kommunes overgang til det nye fælles system.

Danmarks Biblioteksforening

Vartov, Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort
Cookie- og privatlivspolitik

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 55618410
VAT: DK55618410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog