Samarbejdet mellem biblioteker og borgerservicecentre - 2011

I september 2011 blev landets folkebiblioteker atter spurgt i hvilket omfang der var etableret samarbejde mellem biblioteket og kommunens borgerservice. På Danmarkskortet ses de modeller som blev meldt tilbage

Teksten her vises hvis brugeren ikke har flash
Model 1
Den spæde start
Model 2
Vi flytter sammen
Model 3
Vi arbejder sammen
Model 4
Vi er borgernes fælles indgang til kommunen
Mindre vidtgående initiativer og samarbejder. Det kan f.eks være fælles kommunale IT-løsninger, som ikke ses af borgeren, eller mindre undervisningsforløb i borger.dk og andre digitale borgerrettede aktiviteter.Borgerserviceopgaver udføres af borgerservicemedarbejdere i bibliotekerne. Der er tale om lokalefællesskab.Udvalgte opgaver lægges over i bibliotekerne og udføres af biblioteksmedarbejdere. Der er forskel i antal og type af opgaver, der udføres på biblioteket, og forskelle i opblødningen af faggrænser i opgaveløsningen. Der foregår tilrettelagt videndeling.Borgerserviceopgaver udføres i et udvidet lokalefællesskab og i et partnerskab med andre end kultur- og biblioteksfolk. F.eks. med medarbejdere med socialt orienterede funktioner: Sundhedscenter, nærpoliti, SSP og jobservice eller f.eks. turistbureaufunktioner og kulturhus funktioner 
Model 0
Har ikke svaret
Model 5
Intet samarbejde

Bag undersøgelsen står Konsulentfirmaet Knudsen Syd og Danmarks Biblioteksforening.
Resultaterne fra undersøgelsen må gengives når de to ovenstående nævnes som kilder.

Om borgerservice

Tilsvarende undersøgelse lavet i 2009 | 2014

Danmarks Biblioteksforening

Vartov, Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort
Cookie- og privatlivspolitik

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 55618410
VAT: DK55618410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog