BORGERSERVICE Goddag, det er kommunen

Kristeligt Dagblad |

Ledende artikel:
Stadig flere kommuner gør alvor af idéen om, at borgerne kun behøver at gå ét sted hen, hvis de vil i kontakt med kommunen.
Det giver også god mening at lade biblioteket være centrum for den øvelse. Biblioteket er en af de kulturinstitutioner, der har været under hårdt pres som følge af centraliseringen og kommunalreformen.
Hvor der i 2001 var over 800 betjeningssteder, er der i dag under 500. Men antallet af udlån og fornyelser er  i samme periode er steget med seks-syv procent.
En af forklaringerne er uden tvivl, at flere biblioteker nu kan holde åbent længere hver dag, omend det i perioder er uden bibliotekarer . Mange steder har man også indført selvbetjening. Lader man så oven i købet biblioteket være omdrejningspunktet for anden kommunal service, vil det styrke både biblioteket og den kommunale betjening af borgerne, fordi man eksempelvis kan forlænge åbningstiderne.
 

Danmarks Biblioteksforening

Vartov, Farvergade 27D, 2. sal
1463 København K
Find os på kort
Cookie- og privatlivspolitik

Telefontid: man-fre 10-15
Telefon +45 3325 0935
Fax +45 3325 7900
db@db.dk

SE/CVR: 55618410
VAT: DK55618410
Bankkonto: 9056 4585 947 496
Swift: SPNODK22
IBAN: DK4090564585947496

Følg Danmarks Biblioteksforening

Facebook
Twitter
LinkedIn
Direktørens blog